تجربه زندگی در مهرآفرین متفاوت است

تجربه زندگی در مهرآفرین متفاوت است | 0 دیدگاه | سه شنبه ۱۴,آذر,۱۴۰۲ | 106 نفر
تجربه زندگی در مهرآفرین متفاوت است

به مناسب روز  جهانی کار داوطلبانه



                               5 دسامبر برابر با ۱۴ آذرماه، روز جهانی کار داوطلبانه است. به مناسبت این روز، مهسا شیخ‌علی دانشجوی مددکاری اجتماعی که به عنوان نیروی داوطلب با موسسه مهرآفرین همکاری می‌کند، از تجربه کاری و احساس خود می‌گوید:

«من با داشتن سابقه و  تجربه کار به عنوان نیروی داوطلب در سازمان‌های دولتی و خیریه‌های دیگر در نهایت مهرآفرین را انتخاب کردم. دلیل این انتخاب، در کنار علاقه‌ام به کودکان که گروه هدف موسسه هستند، تنوع خدمات مهرآفرین و نحوه مواجهه با مددجوست. در مدت همکاری با این موسسه، ضمن پیدا کردن دوستان و روابط جدید، مهارت‌هایی آموختم که می‌تواند کار حرفه‌ایم را بهبود دهد. به عنوان مثال، به جز مهرآفرین، در هیچ جای دیگری ندیدم که مددکار تا این اندازه پیگیر بهبود و ارتقای سطح کیفی زندگی مددجوها باشد حتی در شرایطی که خود فرد همکاری نمی‌کند. بدیهی است که کار کردن با چنین مجموعه‌ای برای من که قرار است به عنوان مددکار اجتماعی زندگی کنم، بسیار آموزنده و یاد دهنده است.»

 مهسا شیخ‌علی در خصوص تاثیرات روحی و معنوی کار داوطلبانه گفت:« واقعیت این است که تجربه زندگی در مهرآفرین متفاوت است. اینکه مسئولیت کم کردن از درد و رنج دیگران را بپذیری، به من احساس ارشمندی و مفید بودن می‌دهد. احساس ارزشمندی نیز امکان تجربه احساس‌هایی مانند شادمانی، اعتماد به نفس و کارامد بودن را در درون من فراهم می‌کند. بنابراین، انجام کار دواطلبانه در موسساتی مانند مهرآفرین که به نجات زنان و کودکان کمک می کند، برای من نوعی سیر و سلوک معنوی نیز هست.» 

به گفته روان‌شناسان، کمک کردن به دیگران در قالب کار داوطلبانه، به سلامت جسم و روح کمک کرده، از شدت استرس می‌کاهد و با افسردگی مقابله می‌کند.

 مهرآفرین، از عزیزانی که کار دواطلبانه مورد علاقه‌شان به نوعی با حوزه فعالیت موسسه  تناسب دارد، استقبال می‌کند.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟