تقدیر از معلمان داوطلب مهرآفرین در روز معلم/ در ستایش رهبران رویاهای کودکان

تقدیر از معلمان داوطلب مهرآفرین در روز معلم/ در ستایش رهبران رویاهای کودکان | 0 دیدگاه | چهارشنبه ۱۲,اردیبهشت,۱۴۰۳ | 167 نفر
تقدیر از معلمان داوطلب مهرآفرین در روز معلم/ در ستایش رهبران رویاهای کودکان

مراسم تقدیر از یاوران معلم مهرآفرین همزمان با روز معلم در ساختمان مرکزی موسسه خیریه مهرآفرین برگزار شد.
در این مراسم جمعی از معلمان داوطلب، به همراه مددکاران اجتماعی و تعدادی از کودکان برگزیده مهرآفرین حضور داشتند.
دکتر حبیب الله مسعودی فرید، مدیر خدمات اجتماعی و پشتیبانی مهرآفرین در سخنانی ضمن تشکر از معلمانی که به طور داوطلبانه کودکان مهرآفرین را آموزش می‌دهند تأکید کرد: «یکی از ارزشمندترین گروه‌های یاوران مهرآفرین، معلمانی هستند که داوطلبانه با ما همکاری می‌کنند و نقش بسیار مهمی در پرورش این کودکان دارند. ما می‌دانیم تأثیرگذاری معلم به قدری زیاد است که گاهی اوقات افراد رشته تحصیلی خود را با الهام از معلم خود انتخاب می‌کنند.» 
در ادامه مراسم دکتر فاطمه جعفری، سرپرست واحد مددکاری اجتماعی موسسه، ضمن تقدیر از حضور معلمان در مجموعه مهرآفرین گفت: «من تشکر می کنم از تمام کسانی که فرصت یاد دادن و یاد گرفتن را در اینجا فراهم کرده‌اند. روز معلم بهترین فرصت برای قدردانی از شما معلمانی است که در حال شکل دادن آینده کودکان ما هستید. شما زمان و انرژی خود را صرف می‌کنید تا بچه‌های ما خواندن، نوشتن و حساب کردن را یاد بگیرند.»
دکتر جعفری با اشاره به سختی کار با کودکان آسیب و ناامیدی که گهگاه دست اندرکاران این کار با آن مواجه می‌شوند گفت: «بعضی وقت‌ها این ناامیدی سراغ خود من هم می‌آمد که این بچه اگر خانه‌اش جابه جا شود من دیگر به او دسترسی ندارم که آموزش را ادامه دهم یا گاهی اوقات بچه‌ها به خاطر مشکلات زندگی‌شان در جلسات حاضر نمی‌شوند و این ممکن است در ما ناامیدی ایجاد کند. ولی از یک دیدگاه دیگر می‌شود گفت مهم‌ترین کاری که شما به عنوان یک معلم انجام می‌دهید این است که به بچه‌ها الفبای خواندن و نوشتن و حساب کردن را یاد بدهید و با این کار این فرصت را به بچه‌ها می‌دهید که تا آخر عمر، خودشان در مسیر یادگیری پیش بروند. وقتی یادگیری پایه‌اش گذاشته شود، شخص خودش می‌تواند مسیر را ادامه دهد و این امید شگرفی را در ما ایجاد می‌کند.»
این مددکار اجتماعی اضافه کرد: «شما بیشتر از این که معلم باشید، رهبر هستید؛ رهبری که رویاهای بچه‌های ما را هدایت می‌کند و این برای ما بسیار ارزشمند است. فضایی که شما برای آموزش این بچه‌ها ایجاد می‌کنید یک فضای حمایتی و مراقبتی است که می‌تواند زخم‌های متعدد و تروماهای این بچه‌ها را به تدریج بهبود بخشد. شورای آموزشی مددکاری اجتماعی می‌گوید اگر کودکی را دیدی که در بدترین شرایط زندگی می‌کند، اگر فقط یک نفر باشد که نقش محافظ را برای این کودک ایفا کند، کودک مسیر خودش را پیدا می‌کند.»
در ادامه مراسم یکی از معلمان دلنوشته خود را در ستایش جایگاه معلم خواند و یکی از دانش‌آموزانی که در کلاس‌های معلمان یاور مهرآفرین آموزش دیده و با سواد شده بود، دست‌نوشته‌ای را به قلم خود برای حضار قرائت کرد و از زحمات معلم خود تشکر کرد.
در انتهای مراسم با اهدای لوح و هدایایی از معلمان داوطلب تقدیر شد.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟