مشارکت مهرآفرین در طرح استعدادیابی شهرداری تهران برای کودکان کار

مشارکت مهرآفرین در طرح استعدادیابی شهرداری تهران برای کودکان کار | 0 دیدگاه | سه شنبه ۰۱,خرداد,۱۴۰۳ | 155 نفر
مشارکت مهرآفرین در طرح استعدادیابی شهرداری تهران برای کودکان کار

شهرداری تهران با همکاری پویا شهرها(مراکز پرتو) از جمله مرکز پرتو تحت مدیریت موسسه خیریه مهرآفرین اقدام به استعدادیابی و ساماندهی کودکان کار در سطح شهر تهران می‌کند. این طرح توسط سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با مشارکت دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی از سال پیش آغاز شده است. 
این طرح در چند فاز مختلف اجرا شد که در فاز اولیه فرم‌های شناسایی کودکان کار توسط مراکز پرتو پر شده و در فاز دوم فرم‌های استعدادسنجی کودکان در حال تکمیل شده است. مرکز پرتو مهرآفرین که محل استقرار واحد کودکان کار و خیابان این موسسه است و به کودکان کار و خانواده‌هایشان خدمات آموزشی، معیشتی و درمانی ارائه می‌دهد نیز در این طرح مشارکت کرده و مشغول ارائه فرم‌های استعداد سنجی کودکان کار به شهرداری است.
در این مرحله مددکاران اجتماعی فرم‌های مربوط به کودکان گروه سنی دبستان یا پایین‌تر را پر می‌کنند و فرزندان نوجوان نیز خودشان باید فرم‌های استعدادسنجی را پر کنند. 
در مراحل بعد قرار است بر اساس استعداد هر یک از کودکان شرایط حمایت و آموزش آن‌ها فراهم شود. همچنین در کنار این موضوع، خدمات رفع آسیب نیز به کودکان کار تعلق خواهد گرفت. به عنوان مثال اگر کودکی دچار اختلالی از جمله اختلال یادگیری یا اختلالات روانی-جسمانی تشخیص داده شود، زمینه درمان این کودک توسط تیم‌های درمانگر فراهم خواهد شد.
قرار است حدود 2000 کودک کار در این طرح حمایتی گنجانده شوند و تا کنون از مرکز پرتو مهرآفرین بالغ بر250 کودک در این طرح استعدادسنجی شرکت کرد‌ه‌اند.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟