اهدای جایزه "به مهربانی" به موسسه مهرآفرین در راستای حمایت از تحصیل کودکان در بحران کرونا

اهدای جایزه "به مهربانی" به موسسه مهرآفرین در راستای حمایت از تحصیل کودکان در بحران کرونا | 0 دیدگاه | چهارشنبه ۰۵,آذر,۱۳۹۹ | 661 نفر
اهدای جایزه
موسسه مهرآفرین برنده دومین جایزه سالانه به مهربانی شد.
این مراسم که هر سال توسط دارالاکرام و با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی، به مناسبت روز جهانی کودک برگزار می‌شود، جایزه امسال را به تلاش‌های مربوط به تغییر موفق سبک زندگی در شرایط بحران کرونا اختصاص داد.
مراسم آنلاین دومین جایزه سالانه به مهربانی اول آذرماه در ستاد دارالاکرام با حضور تنی چند از کارشناسان و پژوهشگران و حضور اسکایپی برخی از مدیران شعب دارالاکرام برگزار شد. موسسه خیریه دارالاکرام از سال 1398 با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی، جایزه سالیانه‌ای را با هدف ترویج و تقدیر از تلاش های ملی جهت ارتقای وضعیت و حقوق کودک طراحی کرده تا هر سال در روز جهانی کودک به منتخبین اهدا کند. موضوع فراخوان جایزه سال 1399 " تلاش‌های مربوط به تغییرموفق سبک زندگی، متناسب با شرایط بحران کرونا با تمرکز بر حق تحصیل کودکان، به ویژه کودکان نیازمند حمایت‌های خاص" بوده است.
شاخص‌های انتخاب از سوی هیئت داوران نیز شامل مواردی چون فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی داوطلبانه شهروندان، فعالیت‌های گروهی و سازمانی برای تدارک زیر ساخت‌های فنی و تخصصی مورد نیاز تحصیل کودکان، فعالیت‌های حمایتی و امدادی افراد و نهادهای مختلف که مستقیما به مقوله تحصیل و امکانات مادی دانش آموزان کم برخوردار مربوط می‌شود، فعالیت‌های حمایتی افراد و نهادهای مختلف در مورد سایر نیازهای خانواده‌های کم برخوردار، فعالیت‌های متنوع در عرصه هنری، تفریحی وسرگرمی برای کودکان، فعالیت‌های انجام شده برای کودکان دارای نیازهای خاص (کودکان دارای معلولیت)، فعالیت‌های رسانه‌ای آموزشی و ترویجی برای رفع نیازهای مربوط به تغییر سبک زندگی متناسب با حق تحصیل کودکان بوده است که همگی با توجه به شرایط خاص تحصیل کودکان در شرایط کرونا مورد نظر قرار گرفته‌اند.
منتخبین این جایزه سالانه در سه بخش معرفی شدند که موسسه نیکوکاری مهرآفرین به دلیل تلاش‌های حمایتی قابل توجه از کودکان نیازمند در بحران کرونا و توزیع تبلت و گوشی هوشمند میان این دانش‌آموزان در استان‌های مختلف، یکی از برگزیدگان این مراسم بود.
تایماز سید مصطفایی، نماینده موسسه خیریه مهرآفرین، در سخنانی خاطر نشان کرد که اقدامات این موسسه در حمایت تحصیلی از کودکان بدسر پرست و بی‌سرپرست به ویژه در بحران کرونا، در سه مرحله و با کمک بنگاه‌های اقتصادی صورت گرفته است. وی به تهیه تبلت، موبایل و سایر لوازم الکترونیک جهت آموزش مجازی، ایجاد واحد پشتیبانی جهت آموزش کاربرد این لوازم برای دانش آموزان، و هم چنین پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری با حمایت بنگاه‌های اقتصادی داوطلب اشاره کرد.
دیگر برگزیدگان این مراسم مریم اربابی، معلم فداکار استان خراسان شمالی به این دلیل که در زمان ابتلا به کرونا و بستری در بیمارستان، خدمت‌گزاری و تدریس را رها نکرد و همچنین سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به دلیل ابتکارات و طرح های نوآورانه جهت خدمت‌رسانی به کودکان معلول بودند.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟