بازگشت باران از شیرخوارگاه به آغوش مادر/ فرزندان این زن به علت اعتیاد مادر شرایط نامناسبی داشتند

بازگشت باران از شیرخوارگاه به آغوش مادر/ فرزندان این زن به علت اعتیاد مادر شرایط نامناسبی داشتند | 0 دیدگاه | پنجشنبه ۲۰,خرداد,۱۴۰۰ | 614 نفر
بازگشت باران از شیرخوارگاه به آغوش مادر/ فرزندان این زن به علت اعتیاد مادر شرایط نامناسبی داشتند
بهاره پنج سال پیش از طریق مددکاری یکی از زایشگاه‌های تهران به مهرآفرین معرفی شد.
او که برای زایمان سومین فرزندش به بیمارستان مراجعه کرده بود، از حدود ده سال قبل به شیشه اعتیاد داشت.
وضعیت اعتیاد مادر آنقدر وخیم بود که به محض تولد نوزاد، مددکاری بیمارستان بچه را با حکم قاضی به یکی از شیرخوارگاه‌های تهران سپرد.
مددکار مهرآفرین وقتی برای بازدید به محل زندگی بهاره رفت، با وضعیتی بسیار نامناسب روبرو شد. خانه‌ای کثیف و ناامن که این زن جوان به همراه همسر و دو فرزند دیگرش در آنجا زندگی می‌کرد. فرزندان بهاره از نظر بهداشتی در شرایط اسفباری بودند و او نیز به علت اعتیاد رفتار مناسبی با آنها نداشت.
بعد از پذیرش بهاره در مهرآفرین، مددکار شروع به تشویق و اقناع او برای ترک اعتیاد کرد. جلسات روانشناسی و روانپزشکی برای مددجو برگزار شد و او موفق شد با حمایت مددکار و همراهی همسرش، اعتیاد خود را ترک کند.
بعد از ترک اعتیاد بهاره، مهرآفرین کمک کرد تا او منزل جدیدی با شرایط بهتر اجاره کند. همچنین با فراهم کردن لوازم و امکانات ابتدایی زندگی شرایط برای فرزندان بهاره بهتر شد. در این زمان شیرخوارگاه، باران دختر کوچکِ بهاره را به او تحویل داد تا در کنار خانواده بزرگ شود.
باران به دلیل اینکه توانایی صحبت کردن نداشت، در یکی از بیمارستانهای کودک تهران تحت عمل پیناپلاستی(اصلاح ساختار گوش) قرار گرفت. هم اکنون باران در مهد مهر مهرآفرین پذیرش شده و از خدمات آموزشی، درمانی و مراقبتی پیشرفته این مهد استفاده می‌کند .
همچنین بهاره بعد از جلساتی که با کارشناس دپارتمان توانمند سازی مددجویان داشته، گاهی اوقات برای ت
ٲمین هزینه‌های زندگی به کار نظافت در منازل می‌پردازد.
او در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کند و وضعیت روانی و جسمی‌اش نسبت به گذشته بهبود قابل توجهی داشته است.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟