گزارش عملکرد سه ماهه دوم سال 1391 واحد مددکاری- شعبه تهران

گزارش عملکرد سه ماهه دوم سال 1391 واحد مددکاری- شعبه تهران | 0 دیدگاه | سه شنبه ۰۹,آبان,۱۳۹۱ | 1098 نفر
گزارش عملکرد سه ماهه دوم سال 1391 واحد مددکاری- شعبه تهران
گزارش عملکرد سه ماهه دوم سال 1391 واحد مددکاری- شعبه تهران

مراجعه به موسسه 

تعداد مراجعین به واحد مددکاری تهران در 3 ماهه دوم سال 91،59 خانواده بدسرپرست یا بی سرپرست  بوده که21 خانواده از ایشان به مراکز حمایتی ذی ربط ارجاع داده شده ، 19 خانوار جز گروه هدف مهرآفرین نبوده و 19 خانواده ی باقیمانده پس از بررسی و انجام تحقیقات لازمه با شرط همکاری جهت ارتقاء سطح آموزشی، بهداشتی و فرهنگی تحت حمایت قرار گرفته اند . 

خانواده های پذیرش شده پس از تائید سبد ارزاق دریافت نموده و در لیست دریافت مستمری ماهیانه با توجه به نوع و مقدار نیازشان قرار گرفته اند .

از بین خانواده های پذیرش شده در تابستان،15خانواده با مشکل مسکن روبرو بوده که با پرداخت   107،500،000 ريال به6 خانواده مشکل مذکور حل گردید  و مشکل 9 خانواده همچنان باقی است که امیدوارم با کمک یاوران هر چه سریعتر مرتفع شود.

معرفی بکار  و اشتغال زائی

از بین مددجویان تحت حمایت مهرآفرین ،5 زن سرپست خانوار معرفی بکار شده اند و اکنون در وضعیت بسیار مساعدتری ازلحاظ اقتصادی و روحی بسر می برند . 

مشاوره ی حقوقی

پس از بررسی مشکلات مددجویان واحد مددکاری تعداد پنج خانواده را جهت مشاوره حقوقی و در صورت لزوم دریافت خدمات لازمه به قسمت مربوطه ارجاع داد که در ذیل بطور نمونه به شرح مختصری از وضعیت یک خانواده مذکور می پردازیم.

 

ن. ا

خانمی 38 ساله ، مطلقه، دارای دو فرزند . وی پس از جدائی ادامه ی تحصیل داده و پس از گرفتن مدرک دیپلم مشغول بکار شده بود ، در خانه ی پدری با شرایط سخت زندگی می کردند اما رضایت داشتند .

وی در زمان تاهل ، از طریق دادن سفته ضمانت همسرش کرده بود و اکنون مجبور بود باز پرداخت شده بود .این مسیله خانواده را به شدت با مشکل روبرو کرد . که پس از معرفی به وکیل این این مورد حل و فصل گردید. 

معرفی به خیریه ها به همراه نتیجه ی مطلوب :

اهدا وسایل منزل

حمایت درمانی ومعرفی به بیمارستانها از طریق واحد مددکاری:

معرفی به بیمارستان رازی و ارجاع به پزشکان مختلف2 نفر

معرفی به بیمارستان فارابی و ارجاع به پزشکان مختلف 3 نفر

معرفی به بیمارستان شهید رجایی به پزشکان مختلف 5 نفر

معرفی به بیمارستان امیراعلم به پزشکان مختلف 7 نفر

معرفی به چشم پزشک 64 نفر و دریافت frame 46 نفر

ازجمله اقدامات انجام شده در این دو بیمارستان جراحی، فیزیو تراپی ، اسکن ، انجام آزمایشات ،    ام آر آی ،شارژ باطری قلب و سایر کارهای پزشکی بوده که رایگان انجام شده است .

با توجه به این مسئله که هزینه های عمده درمان مددجویان از طریق کارگروه پزشکان می گردد اما پرداختی های واحد مددکاری 121،900،000ريال بوده است .

 

ذکر نمونه هایی از بهبودیافتگان در مهرآفرین:

ن . ا

خانمی 38 ساله که همسرش بیماری روانی مزمن دارد تنها دخترش به وسواس شدید مبتلا شده . صاحبخانه بدلیل به تعویق افتادن اجاره بها و به اتمام رسیدن ودیعه حکم تخلیه ی منزل را گرفته . مهرآفرین با پرداخت سی میلیون ریال مسکنی برای خانواده تهیه کرده و به این طریق مشکل عمده ی ایشان حل گردید و حمایت همچنان ادامه دارد.

 

ک . ر

خانمی 36 ساله که در کودکی دچار سانحه ی سوختگی شده ، همسری از کار افتاده و دختری دیپلمه دارد . دختر وی که بدلیل مشکلات اقتصادی خانواده و علیرغم قبولی در دانشگاه بناچار مشغول بکار شده تا شاید بتواند بخشی از هزینه ها را تقبل کند ، دچار افسردگی شده و به شدت تحت فشار است در این شرایط مالک تقاضای بیست میلیون ریال وجه نقد و یا جابجائی خانواده را دارد که مجددا با کمک مهرآفرین و پرداخت وجه مشکل مرتفع گردید .

ا.ن

خانمی 40 ساله که در گذشته ی نه چندان دور وضعیت اقتصادی مساعدی داشته و در سطح نسبتا خوبی از رفاه زندگی میکرده . اما بدلیل بحرانهای اقتصادی همسرش نیز با مشکل مواجه شده و پس از آن روانه ی زندان گردید . پس از صحبت های پی در پی با طلبکاران ، ایشان رضایت داده باز پرداخت به صورت قسط باشد و البته یک نفر از ایشان مبلغ چهارده میلیون ريال نقدا دریافت کرد.

ارجاع به واحد روانشناسی :

پس از بررسی ، تائید و انجام کار کارشناسی بر روی خانواده ها در صورت مشاهده هر گونه اختلال و مشکلات روحی ، فرد مورد نظر به دکتر روانشناس و در صورت لزوم روانپزشک ارجاع داده شد . از بین مراجعین و تحت حمایت قرار گرفته ها 60 نفر مراجعه به واحد نامبرده داشتند که به این منظور مبلغ 6،640،000ريال هزینه گردیده است این رقم با تخفیف بسیار می باشد .

 گزارش مالی 3 ماهه دوم واحد مددکاری دفتر تهران

 

توضیحات: 

1)گزارش فوق مربوط به واحد مددکاری دفتر تهران می باشد.

2)این گزارش به استثنای مستمری ماهیانه ی مددجویان ،مربوط به 19 خانواده تحت پوشش قرار گرفته در سه ماهه ی دوم سال 91در تهران می باشد.

3)گزارش واحد آموزش در جدول فوق نیامده که به صورت جداگانه متعاقباً اعلام خواهد شد.

4)گزارش واحد شهرستانهای تحت پوشش موسسه در جدول فوق نیامده که متعاقباً اعلام خواهد شد.

5)میانگین هزینه هایی که مهرآفرین برای هر خانواده 4 نفره تهرانی با توجه به تورم انجام می دهد ماهیانه حدوداً 4.400.000 ريال می باشد.      

 

 

     

  • مددکاری
  • روانشناسی
  • مددجویان
  • گزارش سه ماهه

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟