با کمک یاوران مهرآفرین درمان الینا ادامه دارد/ دختر دو ساله آستارایی در انتظار پیوند مغز استخوان

با کمک یاوران مهرآفرین درمان الینا ادامه دارد/ دختر دو ساله آستارایی در انتظار پیوند مغز استخوان | 0 دیدگاه | دوشنبه ۱۸,بهمن,۱۴۰۰ | 912 نفر
با کمک یاوران مهرآفرین درمان الینا ادامه دارد/ دختر دو ساله آستارایی در انتظار پیوند مغز استخوان
الینا کودک دو ساله آستارایی که مبتلا به اختلال نقص ایمنی بدن است همچنان در نوبت پیوند سلول‌های مغز استخوان قرار دارد.
این نقص ایمنی که با ایجاد مشکلات متعدد سلامت کودک را تهدید می‌کند به عقیده پزشکان تنها با پیوند مغز استخوان درمان می‌شود. کاندیدای اول این پیوند، پدر و مادر الینا بودند اما برای این که مشخص شود امکان چنین پیوندی از پدر یا مادر وجود دارد، نیاز به آزمایش‌هایی بود که خانواده از عهده هزینه آن برنمی‌آمد.
پدر الینا که در شهر آستارا کارگر بنایی است در اثر بیماری فرزندش و رفت و آمدهای زیاد به رشت و تهران جهت پیگیری درمان او، از کار بیکار شده و مبالغ زیادی نیز به اقوام و آشنایان مقروض بود. پدر و مادر مدت زیادی خانه و زندگی را رها کرده و همراه دختر کوچکشان در بیمارستان مفید تهران اقامت داشتند.
در چنین شرایطی بیماری الینا از طریق بخش نمی‌گذاریم خاموش شوند سایت مهرآفرین اطلاع‌رسانی شد و با کمک‌های جمع‌آوری شده، آزمایشات لازم بر روی پدر و مادر الینا انجام گرفت. 
نتایج آزمایش‌ها نشان داد که متآُسفانه پدر و مادر قادر به اهدای مغز استخوان به الینا نیستند و همخوانی لازم بین سلول‌ها وجود ندارد. 
در این مدت الینا چندین بار به علت تب بالا در بیمارستان 17 شهریور رشت بستری شده و خدمات لازم را دریافت کرده است. وضعیت او در حال حاضر تحت کنترل است اما درمانش تا زمانی که پیوند مغز استخوان انجام نشود، کامل نخواهد شد. الینا اکنون در نوبت پیوند مغز استخوان قرار دارد و شرایط او و خانواده‌اش به طور مرتب توسط مددکارش پیگیری می‌شود.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟