ساخت دو باب مدرسه در روستاهای محروم سیستان و بلوچستان توسط موسسه خیریه مهرآفرین

ساخت دو باب مدرسه در روستاهای محروم سیستان و بلوچستان توسط موسسه خیریه مهرآفرین | 0 دیدگاه | دوشنبه ۱۰,مهر,۱۳۹۶ | 2346 نفر
ساخت دو باب مدرسه در روستاهای محروم سیستان و بلوچستان توسط موسسه خیریه مهرآفرین

همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی و با حضور فاطمه دانشور، مدیرعامل موسسه خیریه مهرآفرین، کلنگ احداث دو باب مدرسه در روستاهای رمشق و میخان از توابع شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان به زمین زده شد و نیز هزینه بازسازی دو مدرسه دیگر این منطقه توسط موسسه مهرآفرین تامین اعتبار گردید. لازم به ذکر است که این موسسه پیشتر نیز 7 مدرسه را در این استان احداث و بازسازی نموده است.

این فعال  اجتماعی، طی حضور در این منطقه، به بررسی موضوع بازماندگی دانش‌آموزان از تحصیل، اعتیاد زنان و کودکان و نیز آسیب‌های اجتماعی کودکان بدسرپرست منطقه پرداخت.

عضو سابق شورای شهر تهران بیان داشت: طبق گفته مسئولان مربوطه، 85 درصد مردان و 10 درصد زنان این منطقه دارای اعتیاد به مواد مخدر بوده که این امر علاوه بر فقر، تاثیرات نابهنجار بسیاری بر کودکان می‌گذارد و زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را ‌تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

دانشور در ادامه سفر 4 روزه خود، به شهرستان ایرانشهر رفت و به اتفاق فعالین حوزه اجتماعی این شهرستان، معضلات، کمبودها و آسیب‌های اجتماعی این منطقه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند. ایشان یکی از معضلات این شهرستان و نیز استان سیستان و بلوچستان را در حوزه کودکان کمبود شیرخوارگاه دانسته و بیان داشت: تنها یک شیرخوارگاه در شهر زاهدان وجود دارد و با توجه به وسعت استان و فاصله زیاد بین شهرها، کمبود شیرخوارگاه موجب افزایش معضلات و مخاطرات کودکان در معرض آسیب شده است.
مدیرعامل موسسه مهرآفرین در پایان سفر خود، به مناطق کریم آباد و شیر آباد از توابع زاهدان رفت و در مورد مهمترین معضلات اجتماعی این منطقه اظهار داشت: وضعیت حاشیه‌های این منطقه بسیار تاسف‌بار است و متاسفانه هیچگونه پایگاه مداخله در بحران و پایگاه ارائه خدمات اجتماعی وجود ندارد. همچنین یکی دیگر از معضلات این منطقه، زنان ایرانی دارای همسرانشان افغانستانی و پاکستانی هستند که نمی‌توانند برای  کودکان خود شناسنامه بگیرند و بدلیل فقدان مدارک هویتی، از خدمات بهداشتی شامل دریافت شیر خشک رایگان از مراکز بهداشت شهرستان محروم بوده و از دریافت هرگونه خدمات اجتماعی نیز بی‌بهره‌اند. تنها دغدغه این زنان آینده فرزندانشان است.

دانشور در پایان افزود: جهت کمک به مردم محروم این مناطق و در راستای شناخت اشکال جدید آسیب‌های اجتماعی و کاهش آنها، موسسه مهرآفرین تقبل نمود که تعدادی مددکار اجتماعی بومی از مناطق یاد شده استخدام نموده و پس از طی دوره‌های آموزشی لازم در تهران، به منطقه برگشته و اقدام به مداخله در وضعیت آسیب‌های اجتماعی نمایند.


خبرگزاری مهر

گزارش تصویری

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟