آغاز ساخت مدرسه دو کلاسه در روستای چشمه‌خانی کهگیلویه و بویراحمد توسط مهرآفرین

آغاز ساخت مدرسه دو کلاسه در روستای چشمه‌خانی کهگیلویه و بویراحمد توسط مهرآفرین | 0 دیدگاه | دوشنبه ۲۶,دی,۱۴۰۱ | 427 نفر
آغاز ساخت مدرسه دو کلاسه در روستای چشمه‌خانی کهگیلویه و بویراحمد توسط مهرآفرین
کلنگ ساخت مدرسه دوکلاسه در روستای چشمه خانیِ فیروزآباد واقع در استان کهگیلویه بویراحمد با حضور نماینده مهرآفرین به زمین خورد.  
فاطمه دانشور مدیرعامل و موسس خیریه مهرآفرین درباره احداث این مدرسه می‌گوید:« یکی از آسیب‌خیزترین مناطق کشور منطقه دیشموک استان کهگیلویه بویراحمد است که آمار خودکشی زنان و دختران در آن بالاست و علت عمده این خودکشی‌ها فقر فرهنگی است. مهرآفرین همیشه درصدد بوده که در این منطقه اقدامی موثر در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهد، به همین دلیل امسال تصمیم گرفتیم مدرسه‌سازی را در این منطقه با رویکرد خدمات اجتماعی به دختران آغاز کنیم.»  
این مدرسه دو کلاسه اولین مدرسه‌ای است که به همت موسسه مهرآفرین در این منطقه احداث می‌شود اما به گفته خانم دانشور، مهرآفرین علاوه بر این بنا دارد ساخت دو مدرسه یک و شش کلاسه دیگر  را هم در این منطقه بزودی آغاز نماید که ساخت آنها با حمایت خیرین موسسه انجام خواهد شد .  
این مدرسه دو کلاسه در روستای چشمه‌خانی ۷۴ متر مربع مساحت دارد و بعد از بهره‌برداری، 26 دانش‌آموز مقطع ابتدایی که اکنون در یک ساختمان اجاره‌ای در روستا مشغول تحصیل هستند، به این مدرسه منتقل خواهند شد.  
اعتبار ساخت این مدرسه که بالغ بر 700 میلیون تومان است، توسط مهدی بلیانی یکی از یاوران موسسه مهرآفرین تأمین شده است. آقای بلیانی پیش‌تر نیز به مهرآفرین در ساخت دو مدرسه در سیستان و بلوچستان کمک کرده بود. 
موسسه خیریه مهرآفرین تا کنون بیش از 80 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی را در استان‌های محروم کشور به بهره‌برداری رسانده است که بخش عمده آنها در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است. این موسسه اخیرا علاوه بر ساخت مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد مدرسه سازی و همچنین ساخت خانه بهداشت را  در استان خوزستان منطقه اندیکا و حمیدیه در دست اقدام دارد 
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟