افتتاح دو مدرسه توسط مهرآفرین در مناطق محروم شهرستان بویر احمد

افتتاح دو مدرسه توسط مهرآفرین در مناطق محروم شهرستان بویر احمد | 0 دیدگاه | پنجشنبه ۰۵,مهر,۱۴۰۳ | 81 نفر
افتتاح دو مدرسه توسط مهرآفرین در مناطق محروم شهرستان بویر احمد

مراسم افتتاح دو مدرسه دوکلاسه در روستاهای چشمه خانی و تنگ تاک از توابع شهرستان بویر احمد با حضور جمعی از مدیران موسسه خیریه مهرآفرین، مدیران سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان معلمان و دانش‌آموزان برگزار شد.
یکی از این مدارس، مدرسه دو کلاسه مهربانی نور پانی در روستای تنگ تاک جلیل بود که با همکاری یکی از خیرین، خانم میترا عرفانی احداث شده و در اختیار کودکان روستا قرار گرفت. این مدرسه با ۲ کلاس، یک دفتر اداری، ۲ چشمه سرویس بهداشتی و ۲ روشویی، پذیرای ۱۷ دانش آموز روستاست که در ۴ پایه تحصیلی مشغول تحصیل هستند.
دکتر مهدی طباطبایی نژاد مدیر واحد ارتباطات و مشارکت‌های اجتماعی خیریه مهرآفرین و یکی از حاضران در مراسم افتتاحیه، درباره وضعیت دانش آموزان این مدرسه می‌گوید: «اکثر این کودکان از عشایر و کوچ نشینانی‌اند که در فصل زمستان و پاییز ساکن روستا هستند و امکان تحصیل و آموزش را دارند. بسیاری از آنها در محرومیت و شرایط سختی زندگی می‌کنند و از ظاهرشان پیداست که از سوٕء تغذیه رنج می‌برند. مدرسه قبلی روستا بسیار کهنه، فرسوده و ناایمن بود ولی اکنون با ساخت این مدرسه، فرزندان روستا امکان تحصیل در محیطی امن، بهداشتی و استاندارد را دارند.»
همزمان با این مدرسه، مدرسه چشمه‌های امید نیز در روستای چشمه خانی فیروز آباد افتتاح شد که بنای آن با همکاری خیر آقای مهدی بلیانی احداث شده است. این مدرسه نیز با ۲ کلاس، یک دفتر اداری،۲ چشمه سرویس بهداشتی و ۲ روشویی در حال حاضر ۲۵ دانش‌آموز را از ۵ مقطع تحصیلی در خود جای داده است.
در پایان مراسم افتتاحیه به دانش آموزان هر دو مدرسه کیف مدرسه و پک کامل لوازم التحریر اهداشد.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟