نجات زن جوان و دو فرزندش از زندگی در قمارخانه‌ای در جنوب تهران/ گزارشی از مداخله مددکاری مهرآفرین

نجات زن جوان و دو فرزندش از زندگی در قمارخانه‌ای در جنوب تهران/ گزارشی از مداخله مددکاری مهرآفرین | 0 دیدگاه | پنجشنبه ۰۹,مرداد,۱۳۹۹ | 890 نفر
نجات زن جوان و دو فرزندش از زندگی در قمارخانه‌ای در جنوب تهران/ گزارشی از مداخله مددکاری مهرآفرین
مادر و پدری جوان پس از ترک اعتیاد، با حمایت مهرآفرین زندگی جدیدی را آغاز کردند.

بهاره سه سال پیش هنگام زایمان دومین فرزندش، از طریق مددکاری بیمارستان مهدیه به موسسه مهرآفرین معرفی شد. زنی تنها و آسیب‌دیده که مصرف کننده شیشه بود و حال و روز مساعدی نداشت. همسرش سجاد در زندان به سر می‌برد و بهاره خانواده‌ای نداشت که از او حمایت کند.
مادر جوان به ناچار نزد خانواده همسرش که آنها نیز درگیر اعتیاد بودند، در قمارخانه پیرمردی در یکی از محلات جنوب شهر سکونت داشت. بهاره و دو فرزند کوچکش در یک اتاق 9 متری، با قطعی مکرر آب و برق و رفت و آمد معتادان و افراد پرخطر زندگی می‌کردند.
مددکار مهرآفرین با بررسی شرایط زندگی بهاره متوجه علاقه فراوان او به فرزندانش شد. بهاره قبلا چندین بار به میل خودش اعتیاد را ترک کرده و هر بار به دلیل نداشتن سرپناه و زندگی در محیط پرخطر و اعتیاد همسر، لغزیده بود. این بار اما همراهی و حمایت مددکار مهرآفرین دلش را قرص کرد و تصمیم نهایی برای قطع مصرف گرفت.
بهاره با همسرش نیز اتمام حجت کرد که اگر تلاشی در جهت ترک اعتیاد و بهبود وضعیتش نداشته باشد از او جدا خواهد شد. سجاد که تاب تحمل جدایی از بهاره را نداشت، به مواد و قمار پشت پا زد و به کمپ رفت.
بهاره نیز همراه دو فرزندش به همراه‌سرای مهربانی منتقل شدند. دو پسر کوچک که تا آن زمان در شرایط نامناسبی رشد کرده و از آموزش مناسب بی‌بهره بودند به صورت تمام وقت به مهد مهر سپرده شدند. پسر بزرگتر به شدت اضطراب جدایی داشت و مدتی طول کشید تا ناآرامی و اضطرابش درمان شد.
دو ماه بعد بهاره و فرزندانش از همراه‌سرا به خانه مهر منتقل شدند و موسسه وسایل مورد نیاز مددجو را تامین کرد.
سجاد نیز بعد از گذراندن دوره شش ماهه ترک اعتیاد از کمپ ترخیص شد و پیش خانواده‌اش برگشت.
او حالا مشغول کار در یک کارگاه چاپگری است. دو پسر کوچک بهاره امروز در کنار پدر و مادر خود زندگی سالمی دارند.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟