بازدید کودکان مهرآفرین از کاخ سعدآباد

بازدید کودکان مهرآفرین از کاخ سعدآباد | 0 دیدگاه | یکشنبه ۳۱,مرداد,۱۳۹۵ | 1834 نفر
بازدید کودکان مهرآفرین از کاخ سعدآباد
شکوه و عظمت کاخ نیاوران، بچه ها را مبهوت کرده است. با چشمهای گرد شده، لوسترهای بزرگ، مبلمان مجلل و تابلوهای گرانقیمت را به یکدیگر نشان می دهند. در سرسراها می دوند و با ذوق و شوق، اشیا لوکس خانه پهلوی ها را تماشا می کنند.
دیدن چنین بنای پرتجملی، برای این بچه ها که اکثرا در خانه های ۳۰-۴۰ متری، با خانواده های پرجمعیتشان زندگی می کنند رویایی و شگفت انگیز است. بعضی از آنها از رباط کریم و قاسم آباد، با کمک هزینه ای که مهرآفرین پرداخت کرده، به این اردو آمده اند. از دیدن کمدهای مملو از لباس، ابزار موسیقی و ظروف پرزرق و برق هیجان زده شده اند. مددکار مهرآفرین، مثل راهنمای کاخ موزه، مدام تذکر می دهد که به چیزی دست نزنند. بچه ها مرتب سوال می پرسند؛ کنجکاویشان تمام نشدنی است: "خانم این چیه؟ به چه دردی می خوره؟ پوست خرس رو از کجا آوردن؟ این آقاهه کیه تو تابلو؟!"
پوست خرس سفیدی که به عنوان پادری کف یکی از اتاق ها را پوشانده برای بیشتر بچه ها عجیب و سوال برانگیز است. یکی از پسرها می گوید:"پوستش رو کندن، گوشتش رو خوردن، کبابِ خرس!" همه می زنند زیر خنده.
در اتاقهای مربوط به آرایش و لباس، دختربچه ها با هیجان داخل کمدها سرک می کشند. دیدن این همه لباس و کلاه رنگارنگ برایشان جذاب است.
بعد از تماشای قسمت های مختلف کاخ، بچه ها از کوشک احمدشاهی هم بازدید می کنند و درباره زندگی پادشاهان، سوالات بیشماری می پرسند.
بعد از یک بازدید طولانی، بچه ها دوست دارند در فضای باز ساندویچ هایشان را بخورند. عده ای روی نیمکت ها و عده ای هم با دوستانشان روی سبزه ها می نشینند و در میان شوخی و خنده، ناهار می خورند. برای آنها این اردو، روزی شاد و فراموش نشدنی است.
از یاور گرامی، آقای ورپشتی بابت رقم زدن این روز زیبا و پرخاطره برای ۴۰ کودک و نوجوان مهرآفرین، بسیار سپاسگزاریم.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟