کارگاه فرزندپروری برای مربیان/ مربیان مهدها و خانه‌های مهرآفرین برای برخورد صحیح با کودکان آسیب دیده آموزش می‌بینند

کارگاه فرزندپروری برای مربیان/ مربیان مهدها و خانه‌های مهرآفرین برای برخورد صحیح با کودکان آسیب دیده آموزش می‌بینند | 0 دیدگاه | سه شنبه ۱۷,مرداد,۱۴۰۲ | 123 نفر
کارگاه فرزندپروری برای مربیان/ مربیان مهدها و خانه‌های مهرآفرین برای برخورد صحیح با کودکان آسیب دیده آموزش می‌بینند

کارگاه دو روزه آموزشی فرزندپروری با حضور مربیان مهدها و خانه‌های موسسه خیریه مهرآفرین برگزار شد.
در این کارگاه چگونگی برخورد با کودکان آسیب دیده توسط مدرس دوره مطرح و کیس‌های پیچیده مهدها توسط مربیان معرفی شدند و مورد بحث قرار گرفتند. 
زهرا دانشور، سرپرست مهدها و خانه‌های مهرآفرین درباره دلیل برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: «لزوم برخورداری از دانش علمی کافی برای مربیان و کمک مربیان مهدها و مراکز مهرآفرین در راستای تربیت کودکان آسیب‌دیده و مواجهه با مشکلات رفتاری آن‌ها، باعث شد که کارگاه فرزندپروری ویژه مربیان و کمک مربیان را برگزار کنیم.» 
به گفته دانشور این موضوع از این نظر حائز اهمیت است که شیوه و سبک فرزندپروری در تحول و رشد کودک و همچنین پدیدآیی و تداوم رفتارهای مثبت و یا غیرانطباقی در کودکان نقشی اساسی دارد. 
او تٱکید کرد: «برای مثال با استناد به شواهد پژوهشی می‌توانیم بگوییم نارضایتی، گوشه­ گیری، بی­ اعتمادی یا خودمختاری و سلامتی و بهزیستی کودکان متأثر از روش فرزندپروری آنها است. از آنجا که کودکان مهرآفرین از خانواده‌هایی با شرایط پیچیده و دشوار به این مراکز می‌آیند، لذا آموزش روش‌های صحیح تربیت فرزند به مربیانی که هر روز با آنها سر و کار دارند، یک ضرورت اساسی است.»

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟